Nya Honda CRF 250R - 2022 års modell!

När du köper den nya Honda CRF 250R så får du en riktigt kraftig cross. Detta tack vare motorns starka bottenvrid och höga toppeffekt som kompletteras med mer kraft i mellanregistret. Chassit bygger på ram och svingarm från den tidigare CRF450R från 2019, showa-fjädringen har däremot en uppdaterad dämpning.  Honda har samlat på sig massor med erfarenhet från crossbanor världen över. Den nya CRF 250R av 2022-års modell har utvecklats stegvis under årens lopp och passar såväl amatörer som proffs.  

Du som crossförare kanske gillar CRF 250R-motorns imponerande toppeffekt? Efter förbättringar av bottenregistret fokuserade Honda på vrid och effekt i låg- och mellanregistret. Mer kraft har tagits fram både på låga/mellanhöga varvtal och på topp, detta tack vare en noggrann genomgång av förbränningskammaren. 2022-års modell är starkare än någonsin!

Modellöversikt CRF250R

Tvåans utväxling ligger nu närmare trean för att därmed minska varvtalsfallet när du växlar upp. Kopplingsfunktionen är även den förbättrad. Honda har även gjort förbättringar på både insugs- och avgassidan som ger ett effektivare gasflöde som tillsammans med ny motortappning bidrar till mer drivkraft.  

De övriga uppdateringarna av chassit är nya kompressionsdäpningsinställningar för Showa-fjädringen fram och bak – den förbättrar stabiliteten, känslan och precisionen genom snabba och gropiga kurvor. 

Elektronik

  • HRC Launch Control med 3 startlägen 
  • Väljarknapp för motorläge med 3 mappningar som ändrar motorkaraktär 

HRC Launch Control har 3 lägen och hjälper förare på alla nivåer att få en blixtsnabb start: 

  • Nivå 3: 8 250 varv/min, leriga förhållanden/nybörjare. 
  • Nivå 2: 8 500 varv/min, torra förhållanden/standard. 
  • Nivå 1: 9 500 varv/min, torra förhållanden/expert. 

Chassi

  • Ny ram och svingarm. 
  • Bättre stabilitet och kurvtagningsprecision.
  • Nya ventiler i Showa-gaffel och stötdämpare ökar dämpningen för lågfartskompression vid hård inbromsning och acceleration. 
  • Nytt material i bakbromsbelägg för bättre livslängd och prestanda. 

Motor

  • Mycket starkare vrid i mellanregistret plus mer toppeffekt. 
  • Uppdaterad kamprofil och avgasventilinställning. 
  • Förbränningskammare med ny form minskar knackningstendenser. 
  • Optimerad tändinställning och individuell insprutningsmappning för växlar.
  • Tvåans utväxling ändrad för att hålla uppe varvtalet vid växling till trean. 
Scroll to Top