Honda CRF 450R - nya modellen är här!
Kraften och drivningen i nya Honda CRF 450R ger en betydande fördel på crossbanan. Vad sägs om 0-10 meter på 1.53 sekunder (!) Luftgaffeln är nu borta och motorn är ännu starkare.
Under 2022 får Honda CRF 450R än mer uppdateringar och förbättringar, detta resulterar i en mjukare körbarhet från nya ECU-inställningar, plus en returventil hos Showa-fjädringen som förbättrar dämpningsbalansen mellan fram och bak. Ramen förblir oförändrad och är faktiskt exakt samma som användes på CRF450RW när Tim Gajser vann MXGP-världsmästerskapen 2019 och 2020. Den nya modellen erbjuder såväl motionärer och proffs total kontroll genom utmärkt balans och smidighet i din körning på banan. Som vanligt är crossen byggd med kvalitet, hållbarhet och en garanterad lång livslängd, som alltid när det gäller Hondas produkter.
Varför du ska välja en CRF450
• Traktionskontroll med tryckknapp.
• Lätt kopplingsdrag.
• Mycket bekväm hoj.
• Riktigt kraftfulla bromsar
(DOWNERS).
• Hårdslående kraftleverans.
• Mjuk bakfjädring.
Specifikationer
- Motortyp Elstart, fyra ventiler, OHC fyrtaktare
- Cylindervolym 449cc
- Borrning och slag 96.0 x 62.1 mm
- Bränsleleverans 46mm Keihin EFI
- Bränsletankens kapacitet 1.7 gal
- Växellåda 5-växlad
- Vikt, inget bränsle 233 lb
- Hjulbas 58.3″
- Markfrigång 13.2”
- Sitthöjd 38.0”
- Framdäck 100/80-21
- Dunlop MX33F
- Bakdäck 120/80-19
- Dunlop MX33
- Framhjulsupphängning Showa inverterad, adj. rebound, komp, 12.2” rörelse
- Bakre fjädring Showa, piggyback, adj. förladdning, komp, rebound, 12.4” resa
Chassi
- Fastare fjädringsdämpning ger mer balanserad fjädring hos 22YM
- HRC-anpassningar som löper genom ram, svingarm, styvhetsbalans och geometri kombineras för enastående kurvtagningsförmåga och smidig användning, varv efter varv
- Kompakt och slimmad plast bidrar till förarfrihet
Motor
- Reviderad ECU-mapp för 2022 förbättrar smidig kraftleverans
- Hydraulisk koppling ger jämn och lätt manövrering
- Dekompressionssystemet minskar risken för motorstopp