Nya Honda CRF 250R - 2022 Ă„rs modell!

NÀr du köper den nya Honda CRF 250R sÄ fÄr du en riktigt kraftig cross. Detta tack vare motorns starka bottenvrid och höga toppeffekt som kompletteras med mer kraft i mellanregistret. Chassit bygger pÄ ram och svingarm frÄn den tidigare CRF450R frÄn 2019, showa-fjÀdringen har dÀremot en uppdaterad dÀmpning.  Honda har samlat pÄ sig massor med erfarenhet frÄn crossbanor vÀrlden över. Den nya CRF 250R av 2022-Ärs modell har utvecklats stegvis under Ärens lopp och passar sÄvÀl amatörer som proffs.  

Du som crossförare kanske gillar CRF 250R-motorns imponerande toppeffekt? Efter förbÀttringar av bottenregistret fokuserade Honda pÄ vrid och effekt i lÄg- och mellanregistret. Mer kraft har tagits fram bÄde pÄ lÄga/mellanhöga varvtal och pÄ topp, detta tack vare en noggrann genomgÄng av förbrÀnningskammaren. 2022-Ärs modell Àr starkare Àn nÄgonsin!

Modellöversikt CRF250R

TvÄans utvÀxling ligger nu nÀrmare trean för att dÀrmed minska varvtalsfallet nÀr du vÀxlar upp. Kopplingsfunktionen Àr Àven den förbÀttrad. Honda har Àven gjort förbÀttringar pÄ bÄde insugs- och avgassidan som ger ett effektivare gasflöde som tillsammans med ny motortappning bidrar till mer drivkraft.  

De övriga uppdateringarna av chassit Ă€r nya kompressionsdĂ€pningsinstĂ€llningar för Showa-fjĂ€dringen fram och bak – den förbĂ€ttrar stabiliteten, kĂ€nslan och precisionen genom snabba och gropiga kurvor. 

Elektronik

  • HRC Launch Control med 3 startlĂ€gen 
  • VĂ€ljarknapp för motorlĂ€ge med 3 mappningar som Ă€ndrar motorkaraktĂ€r 

HRC Launch Control har 3 lÀgen och hjÀlper förare pÄ alla nivÄer att fÄ en blixtsnabb start: 

  • NivĂ„ 3: 8 250 varv/min, leriga förhĂ„llanden/nybörjare. 
  • NivĂ„ 2: 8 500 varv/min, torra förhĂ„llanden/standard. 
  • NivĂ„ 1: 9 500 varv/min, torra förhĂ„llanden/expert. 

Chassi

  • Ny ram och svingarm. 
  • BĂ€ttre stabilitet och kurvtagningsprecision.
  • Nya ventiler i Showa-gaffel och stötdĂ€mpare ökar dĂ€mpningen för lĂ„gfartskompression vid hĂ„rd inbromsning och acceleration. 
  • Nytt material i bakbromsbelĂ€gg för bĂ€ttre livslĂ€ngd och prestanda. 

Motor

  • Mycket starkare vrid i mellanregistret plus mer toppeffekt. 
  • Uppdaterad kamprofil och avgasventilinstĂ€llning. 
  • FörbrĂ€nningskammare med ny form minskar knackningstendenser. 
  • Optimerad tĂ€ndinstĂ€llning och individuell insprutningsmappning för vĂ€xlar.
  • TvĂ„ans utvĂ€xling Ă€ndrad för att hĂ„lla uppe varvtalet vid vĂ€xling till trean. 
Scroll to Top